Τα cookies είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του diaitas.gr. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας αποδέχεστε τη χρήση cookies.
Close Cookies notice
ΕΙΜΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ ΓΙΑ ΔΙΑΙΤΑ ?
ΕΙΜΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ ΓΙΑ ΔΙΑΙΤΑ ?

 

                                                                                                              Η απώλεια των ανεπιθύμητων κιλών απαιτεί προσπάθεια, καθώς και ψυχική και σωματική ενέργεια. Αν θέλετε να επιτύχετε, δεν αρκεί να περιορίσετε τις θερμίδες που προσλαμβάνετε. Πρέπει να προετοιμασθείτε ψυχικά και να εστιάσετε όλη σας την ενέργεια στον στόχο σας. Και το πρώτο βήμα της σωστής προετοιμασίας είναι να αποφασίσετε αν τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να αρχίσετε δίαιτα.

«Το αδυνάτισμα δεν είναι απλή υπόθεση», λέει ο δρ Ντόναλντ Χένσραντ, ειδικός σε θέματα προληπτικής ιατρικής και διατροφής στην Κλινική Μάγιο, στο Ρότσεστερ της Μινεσότα.

"Απαιτεί μεγάλη αποφασιστικότητα και επιμονή, όπως καθημερινά διαπιστώνουν όσοι προσπαθούν να χάσουν τα περιττά κιλά τους. Πέρα από την επιμονή, όμως, παίζουν ρόλο και άλλες συνιστώσες της καθημερινότητας, όπως το στρες, η έλλειψη χρόνου ή κάποιο πρόβλημα υγείας που περιορίζει την κινητικότητα. Όλ' αυτά μπορούν να καταστήσουν ακόμη πιο δύσκολη την ήδη επίπονη προσπάθεια".

 

Τα κρίσιμα ερωτήματα

Η επιτυχία μιας δίαιτας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο έτοιμος είναι κανείς να την αρχίσει και να την τηρήσει. Τα ερωτήματα που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε αν εσείς είστε έτοιμοι για την μάχη εναντίον των κιλών σας.

* Έχετε κίνητρο, ώστε να κάνετε τις μακροχρόνιες αλλαγές στον τρόπο ζωής σας, οι οποίες σημαίνουν πιο υγιεινή διατροφή και περισσότερη κίνηση; Το να ξέρετε ότι υπάρχει λόγος για τον οποίο πρέπει να κάνετε αυτές τις αλλαγές, είναι ένα θετικό πρώτο βήμα.

* Έχετε αξιολογήσει πλήρως τι συμβαίνει τώρα στη ζωή σας και τι θα αλλάξει τους επόμενους αρκετούς μήνες; Αν αυτή την περίοδο αντιμετωπίζετε κάποιο σημαντικό πρόβλημα στην σχέση, την εργασία ή τα οικονομικά σας, μπορεί να αποσπάσει την προσοχή σας από το αδυνάτισμα και να σας οδηγήσει στην αποτυχία. Σε τέτοια περίπτωση, ίσως πρέπει να δώσετε λίγο χρόνο στον εαυτό σας για να ηρεμήσουν κάπως τα πράγματα πριν αρχίσετε την δίαιτα. Και αυτό, διότι η προσπάθεια να αποκτήσετε και να διατηρήσετε υγιές σωματικό βάρος πρέπει να αποτελεί μία από τις κύριες προτεραιότητές σας.

* Πιστεύετε στ' αλήθεια πως η αργή αλλά σταθερή απώλεια βάρους είναι η πιο υγιεινή; Αν θέλετε να χάσετε τα περιττά κιλά σας σε χρόνο-ρεκόρ, ματαιοπονείτε. Πρέπει να πιστέψετε στην βραδεία, αλλά σταθερή απώλεια, της τάξεως του 0,5 έως 1 κιλού την εβδομάδα. Αυτός ο ρυθμός έχει αποδειχθεί πως είναι ο πιο ασφαλής, υγιεινός και αποτελεσματικός σε βάθος χρόνου.

* Πιστεύετε στ' αλήθεια ότι μπορείτε να αλλάξετε τις διατροφικές συνήθειές σας; Κάθε άνθρωπος έχει τις δικές του προτιμήσεις, οι οποίες μπορεί να καταστρέψουν κάθε πρόγραμμα αδυνατίσματος. Και δεν είναι μόνον η λαχτάρα για ένα τρόφιμο που μπορεί να ανακόψει την πορεία προς μια καλλίγραμμη σιλουέτα: παίζει ρόλο ακόμη και το πότε, το που και το πως τρώει κανείς.

* Έχετε φίλους, συγγενείς ή και τα δύο που θα σας υποστηρίξουν; Σίγουρα βοηθάει αν έχετε κάποιον που σας στηρίζει. Στην πραγματικότητα, όσο περισσότεροι είναι οι υποστηρικτές σας, τόσο το καλλίτερο. Και αν δεν έχετε, ίσως πρέπει να ζητήσετε βοήθεια.

* Έχετε θέσει ρεαλιστικούς στόχους; Ακόμα και το 5% έως 10% του νυν σωματικού βάρους σας αν χάσετε, θα έχετε ωφελήσει σημαντικά την υγεία σας, εάν είστε υπέρβαροι ή παχύσαρκοι. Αρχίστε, λοιπόν, με μικρούς στόχους - 2 έως 4 κιλά τον μήνα. Και να θυμάστε πως δεν είναι υποχρεωτικό να ανακτήσετε την κορμοστασιά των μαθητικών σας χρόνων.

* Είστε πρόθυμοι να καταγράφετε τι τρώτε και πόσο; Η διατήρηση «ημερολογίων διατροφής και φυσικής δραστηριότητας» αυξάνει τις πιθανότητες επιτυχίας. Αν και η όλη διαδικασία χρειάζεται αρχικά χρόνο, καθώς θα περνάει ο καιρός θα σας φαίνεται ολοένα πιο εύκολη. Θα εκπλαγείτε από την βοήθεια που θα προσφέρει στην προσπάθειά σας.

* Είστε πρόθυμοι να κάνετε αναδρομή στο παρελθόν σας και να εντοπίσετε τις επιτυχίες και τις αποτυχίες στο αδυνάτισμα και σε άλλες πλευρές της ζωής σας, ώστε να ανακαλύψετε τα πιο δυνατά σας κίνητρα και το πως υπερπηδήσατε κάποτε εμπόδια που φάνταζαν βουνά; Το να αλλάξει κανείς συμπεριφορά δεν είναι εύκολο, απαιτεί χρόνο και προσπάθεια - και σίγουρα θα υπάρξουν εμπόδια στον δρόμο σας.

* Αντιμετωπίζετε τις αλλαγές που ετοιμάζεστε να κάνετε ως θετικές ή ακόμα και ευχάριστες; Η απώλεια βάρους και η διατήρηση του νέου απαιτεί υπομονή και σκληρή δουλειά, η οποία όμως θα αποτύχει αν κάνετε αγγαρεία ή αισθάνεστε πως δεν έχετε άλλη επιλογή.

* Αντιμετωπίζετε κάποια διαταραχή της ορέξεως ή ψυχολογικό πρόβλημα το οποίο σας εμποδίζει να αποκτήσετε υγιές βάρος; Αν έχετε την τάση να τρώτε πάρα πολύ, να πεθαίνετε στην πείνα ή να γυμνάζεστε υπερβολικά σκληρά, ή αν έχετε κατάθλιψη ή άγχος, πιθανώς χρειάζεστε ψυχολογική υποστήριξη πρώτα.

* Πιστεύετε ακράδαντα πως η απόκτηση και διατήρηση υγιούς βάρους αποτελεί μια μακροχρόνια διαδικασία που ουσιαστικά σημαίνει να αλλάξετε για πάντα διατροφική συμπεριφορά και να βάλετε την άσκηση στη ζωή σας; Και είστε έτοιμοι να εφαρμόσετε αυτό που πιστεύετε στην πράξη; Αυτό, εξ άλλου, σημαίνει το οριστικό αδυνάτισμα - αλλά σίγουρα αξίζει τον κόπο.

 

Τι σημαίνουν οι απαντήσεις σας

Αν απαντήσετε θετικά σε όλες αυτές τις ερωτήσεις, τότε είστε έτοιμοι να κάνετε τις απαιτούμενες αλλαγές στον τρόπο ζωής σας για να αδυνατίσετε μια για πάντα.        Αν απαντήσετε αρνητικά σε μία ή περισσότερες, ίσως δεν είστε έτοιμοι. Και αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα. Αναζητήστε ό,τι σας εμποδίζει και αντιμετωπίστε το. Πολλές φορές είναι απλώς θέμα συγκυριών - μπορεί να υπάρχει κάτι στη ζωή σας που πρέπει απλώς να λύσετε.
Ό,τι κι αν είναι, μπορείτε να το αντιμετωπίσετε . Πάνω απ' όλα, όταν θα κάνετε τις αλλαγές, να τις βλέπετε σαν κάτι ευχάριστο που μακροπρόθεσμα έχει πολλά να προσφέρει στην υγεία, την ευεξία και την ποιότητα της ζωής σας

  • ΠΡΟΣΦΟΡΑ
    ΠΡΟΣΦΟΡΑ